A Crafts Community For Craft Ideas & DIY Projects - Craftster.org
Help | About | Contact | Press | Advertise | Terms | Site Map
Welcome, Guest.
Please login or register.
Random Tip: You can now organize your bookmarks into folders!  Read more here.
Total Members: 297,440
Currently Running With Scissors:
391 Guests and 6 Users
Home Craftster Community Crafting Articles Craft Tutorials My Craftster Crafting Calendar City Guides Craft Shop


Pages: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 20
Jump to page:
  Show Images Only     Send this topic  |  Print  |  Bookmark  
Topic: ART DOLLS 2 - Send out July 7th, 2013  (Read 14118 times)
Tags for this thread:  Add new tag
Share the love... Pin it Submit to reddit add to Wists
1+
 
susanab
« Reply #80 on: June 15, 2013 05:23:22 PM »

im crafting on the doll right now. she--and there's the hint haha--is definitely leading the way so far.
i love when art does that.
whew!
THIS ROCKS   Logged

my photo blog:
nysnaps.blogspot.com
bambam91
The rogue Queen
Offline Offline

Posts: 1019
Joined: 10-Apr-2012

Where is my mind?? Probably listening to hip hop :


View Profile WWW available for personal swaps
« Reply #81 on: June 15, 2013 08:26:41 PM »

I am working on my faces, whilst watching Adventure Time. Lol.
THIS ROCKS   Logged

I am currently inactive, due to being hit by a car. I will be back on once I am healed
artista83
« Reply #82 on: June 15, 2013 11:29:13 PM »

faces? hmm i wonder what you are making your partner, faceS lol sooo curious, cant wait till people recieve i wanna see!!!
THIS ROCKS   Logged

Loves poppets and anything zombie! Will personal swap !
Kookaloo_Starr
Offline Offline

Posts: 7126
Joined: 28-Jul-2006

the best things in life aren't things!


View Profile WWW
« Reply #83 on: June 16, 2013 01:29:51 AM »

I'm sorry Wise One but it would give the surprise away.

OMG I can't believe my progress today,I'm almost finished  Shocked
« Last Edit: June 16, 2013 07:44:51 AM by Kookaloo_Starr » THIS ROCKS   Logged

"Use what talent you possess - the woods would be very silent if no birds sang except those that sang best"

50 in '14
Sharalee
Friend of Craftster Friend of Craftster

www.wists.com/SharaLee http://pinterest.com/sharalee3/pins/?filter=likes
Offline Offline

Posts: 3208
Joined: 28-Feb-2010

Retired Hairstylist/Crafter


View Profile WWW available for personal swaps
« Reply #84 on: June 16, 2013 10:02:55 AM »

I have My Art doll sketch out  how I want it & now on to cutting it out, then sewing, stuffing & the fun part embellishing it. Oh BOY FUN, FUN!!  Grin
THIS ROCKS   Logged

http:/pinterest.com/sharalee3




"Poppet vs. Ami Swap"/partners


Will do personal swaps!! I make Art Dolls/Junker Jane Dolls/Raggedy Ann & Andy Dolls/also TM Patches
pioneer9
Friend of Craftster Friend of Craftster

Offline Offline

Posts: 1045
Joined: 29-Jun-2009


View Profile WWW available for personal swaps
« Reply #85 on: June 16, 2013 10:39:05 AM »

Got started on mine last night... Smiley
THIS ROCKS   Logged
Wise One
« Reply #86 on: June 16, 2013 12:46:13 PM »

Kookaloo!!!  OH MY GOURD!  Thanks for emailing the photos.  All I can say is that Midnight is gonna be one lucky craftster.  That looks amazing.  And best, it looks like I can handle that technique.  I'm not sure if I will be doing it on my art doll for this swap.  I keep going back and forth with ideas.  But I will definitely be making myself one using gesso and paint.  I'm loving how this swap is pushing me beyond my usual comfort zone and into creative brain thinking.
THIS ROCKS   Logged

Sometimes not so wise Smiley
Kookaloo_Starr
Offline Offline

Posts: 7126
Joined: 28-Jul-2006

the best things in life aren't things!


View Profile WWW
« Reply #87 on: June 16, 2013 01:49:25 PM »

  Cheesy thank you Wise One!
THIS ROCKS   Logged

"Use what talent you possess - the woods would be very silent if no birds sang except those that sang best"

50 in '14
angielou1
« Reply #88 on: June 16, 2013 02:02:45 PM »

Well I can't believe it but it's actually looking like it's gonna work Grin. Not exactly as I wanted but at least the parts are there.I finally got the arms and legs on. More difficult than I thought. Now working on the head. I can't wait for the gallery too. From what I've been reading we're gonna have all kinds of interesting art dolls. YEAH
I have to keep remembering Artista83 needs CUDDLY though! My kids think the doll is cool so I really hope Artista83 likes it. Undecided  I might be finished earlier than I thought too.
THIS ROCKS   Logged
bambam91
The rogue Queen
Offline Offline

Posts: 1019
Joined: 10-Apr-2012

Where is my mind?? Probably listening to hip hop :


View Profile WWW available for personal swaps
« Reply #89 on: June 16, 2013 04:00:55 PM »

faces? hmm i wonder what you are making your partner, faceS lol sooo curious, cant wait till people recieve i wanna see!!!

Haha I make multiple faces for some reason then go with the one that I like most.

I tried and failed with gesso. So just a tip that I learnt make and stuff the doll before you put the gesso on. Otherwise when you stuff it does not sit to nicely. Or that is what my problem was. Lol.

THIS ROCKS   Logged

I am currently inactive, due to being hit by a car. I will be back on once I am healed
Threads you might like:
Pages: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 20 Jump to page:
  Send this topic  |  Print  |  Bookmark  
 
Jump to:  



FacebookTwitterPinterest
only results with images
include swap threads
advanced search



your ad could be here!

Latest Blog Articles
@Home This Weekend: Buzy Bee Activity Chart
Craft Challenge #103 Announced - Foodie Frenzy 2
How to Make Tshirt Rugs

Comparison Shopping




Support Craftster
Become a
Friend of Craftster

Buy Craftster Swag
Buy Craft Supplies
Comparison Shopping

Craftster heartily thanks the following peeps...
Moderators

Follow Craftster...






Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!

Copyright ©2003-2014, Craftster.org an Internet Brands company.