A Crafts Community For Craft Ideas & DIY Projects - Craftster.org
Help | About | Contact | Press | Advertise | Terms | Site Map
Welcome, Guest.
Please login or register.
Random Tip: Do you know about all of these Craftster features?
Total Members: 297,048
Currently Running With Scissors:
437 Guests and 11 Users
Home Craftster Community Crafting Articles Craft Tutorials My Craftster Crafting Calendar City Guides Craft Shop

Pages: [1]
Jump to page:
  Show Images Only     Send this topic  |  Print  |  Bookmark  
Topic: Om Gotland, Stockholm o annat  (Read 1545 times)
Tags for this thread:  Add new tag
Share the love... Pin it Submit to reddit add to Wists
1+

BoredOutOfMyMind
« on: September 03, 2007 07:29:24 AM »

Hejhej. Ägnar den sista kvarten på jobb åt Craftster Shocked) Jo, jag funderar på att läsa Ull o Skinn på Gotlands Folkhögskola, nån som vet nåt om antingen skolan eller Gotland allmänt som känner för att dela med sig? Tycker det verkar dyrt och klyddigt att ta sig dit (från Malmö), kan det verkligen vara så? Och senare i livet skulle jag vilja gå på Sthlms Tillskärarakademi, så info om den är också välkommen. Jag tycker Sthlm är lite läskigt på nåt sätt, trots att jag har pendlat till en pojkvän där förr. Jag måste komma över det!
Fram med vad ni vet  nu... o ha d fint i höstsolen... ^_^
THIS ROCKS   Logged

Murphy's Law - All that can go wrong, will go wrong
Vildhavre
« Reply #1 on: September 03, 2007 10:43:12 AM »

Folkan är bäst! Grin

Jag har faktiskt gått där, inte förra läsåret men året innan dess. Och inte heller ull&skinn men vävlinjen. Själva skolan är jättemysig, Hemse är jättemysigt (om än litet, men det ligger ju på Gotland), Gotland är jättemysigt.. Året där var helt underbart. Bor man på skolan (vilket jag antar att du kommer göra) så kan man utnyttja lokalerna på kvällar och helger för vävning, färgning, spånad, och jag antar att man kan göra vad nu ullskiarna håller på med också.

Maten på skolan var jättebra (vegetarian), personalen var hemskt trevlig (fast vi hade lite fejder med vaktmästaren och datoransvarig..), naturen är jättefin, sammanhållningen på skolan var hemskt bra.. Garnrummet med vävgarner helt underbart, vi hade tillgång till massor med ull.. Jag spenderade hela helgerna med att färga ull (finns massor med kokplattor och kastruller). Och kvällarna med att väva eller spinna.. Eller brodera och titta på tv/film med klasskompisar..

Jag vet inte riktigt bästa sättet att ta sig dit från Malmö.. Men väl i Stockholm tar man pendeln till nynäshamn, sen gotlandsbåten och sen buss till Hemse. Det går också flyg till flygplatsen i Visby. Att ta sig dit ÄR besvärligt.. Men jag hade en klasskompis (en ullski) som kom från Orust och min pojkvän kom ofta och hälsade på från Umeå, så det GÅR att ta sig dit.

Hmm.. Kan inte komma på nåt mer jag borde säga just nu. Är det något särskilt du undrar så fråga bara.  Smiley
THIS ROCKS   Logged

Will swap for a DIY handmade paper kit!
Threads you might like:
Pages: [1] Jump to page:
  Send this topic  |  Print  |  Bookmark  

Jump to:  

only results with images
include swap threads
advanced search

your ad could be here!

How-To Videos
Rebecca Chace Reveals Her Previous Occupation
Hape Kerkeling Reveals His Favorite Movie
Zebrafish: Behind the Scenes
An Interview with Anne Watts
Erin Downing Talks About Kiss it
Latest Blog Articles
August 20, 2014 Featured Projects
Tute Tuesday: Faux Cross Stitch Sweatshirt
More Great Crafts Using Cardboard Tubes

Comparison Shopping

Support Craftster
Become a
Friend of Craftster

Buy Craftster Swag
Buy Craft Supplies
Comparison Shopping

Craftster heartily thanks the following peeps...
Moderators

Follow Craftster...