A Crafts Community For Craft Ideas & DIY Projects - Craftster.org
Help | About | Contact | Press | Advertise | Terms | Site Map
Welcome, Guest.
Please login or register.
Random Tip: Please remember to SEARCH before asking a question that may have already been answered. Thanks!
Total Members: 297,042
Currently Running With Scissors:
609 Guests and 29 Users
Home Craftster Community Crafting Articles Craft Tutorials My Craftster Crafting Calendar City Guides Craft Shop

Pages: [1]
Jump to page:
  Show Images Only     Send this topic  |  Print  |  Bookmark  
Topic: Nytt magasin Kreative Kvinder  (Read 2655 times)
Tags for this thread:  Add new tag
Share the love... Pin it Submit to reddit add to Wists
1+

bagheraa

I'm not a llama! (I am a black leopard)

View Profile
« on: January 28, 2007 03:50:04 AM »

er der nogen der leser det nye danske/skandinaviske sy/strikke-magasin Kreative Kvinder?
Det kunne vært fint å ha en topic her hvor vi kan fremvise hvad vi har lavet fra bladet og stille spørgsmål til opskrifterne.

Jeg har alle de tre første blader, på dansk.
THIS ROCKS   Logged

Bagheraa is on Ravelry Wink
bagheraa

I'm not a llama! (I am a black leopard)

View Profile
« Reply #1 on: January 28, 2007 03:56:54 AM »

Ok, jeg starter med et spørgsmål til en strikkeopskrift i det nyeste blad (nr 3 februar-marts 2007).
Det er opskrift nr 26, strikket hat og vanter. Jeg ville starte på hatten i aftes, men kom ikke lengere end den første runde.

Man skal lægge 72 masker op, og strikke et diagram der består af 10 masker der skal repeteres rundt. Det vil sige at når jeg kommer til enden af den første runde har jeg to masker ekstra. Jeg forstår ikke om jeg så lige skal starte på en sidste repetition af diagrammets første rad med disse to masker og så starte på neste runde af diagrammet?

Senere i opskriften skal der strikkes efter et andet diagram der består af 14 masker, der heller ikke passer med de 72.

Det kan nesten virke som om man heller skulle lægge 70 masker op, det passer med både 10(7 rep) og 14(5 rep).

Hvad tror I? Er der andre der har prøvet at strikke hatten?

bagheraa
THIS ROCKS   Logged

Bagheraa is on Ravelry Wink
violentlyknits
« Reply #2 on: January 28, 2007 12:33:50 PM »

ja, det verkar mystiskt...
Har inte provat att sticka det själv, för om jag känner mig själv rätt skulle jag svära en stund över att folk inte kan skriva beskrivningar så man förstår, och sen freestyla lite. Jag tror inte två maskor hit eller dit skulle göra så stor skillnad, så kör på 70 m om det känns bäst. kanske. (Å andra sidan brukar man inse varför det skulle varit 2 maskor till när man stickat hälften och då ångrar man sig bittert...)

Jag köpte nr 1 och nr 3, och det är verkligen roligt med en ny tidning. Den är mycket mer inspirerande än de supertråkiga Burda och liknande, men ändå känns de ganska lika. Samma attityd liksom.

Vad tycker ni andra?
THIS ROCKS   Logged

you take the things you like, and try to love the things you took.
sggs
« Reply #3 on: January 28, 2007 02:56:38 PM »

Jeg tror det er kantmasker, så hvis du strikker på rundpind skal du ikke bruge dem, men hvis du strikker frem og tilbage skal du bare strikke dem ret og siden sy sammen lige inden for kantmaskerne.

Lyder det fornuftigt.
THIS ROCKS   Logged
varandra
« Reply #4 on: February 28, 2007 05:45:49 AM »

Hur har det gått med mössan bagheraa? Fick du någon ordning på den?

Jag upptäckte tidningen först vid nr 2, men ville så gärna ha första numret också att jag beställde det för dyra pengar över internet. Sedan upptäckte jag när nummer 3 kom ut i affärerna att man fick nr 1 på köpet! Snopet!

Jag köpte nr 1 och nr 3, och det är verkligen roligt med en ny tidning. Den är mycket mer inspirerande än de supertråkiga Burda och liknande, men ändå känns de ganska lika. Samma attityd liksom.
Jag tycker Kreative Kvinnor känns betydligt roligare än Burda(där hälften av mönstren brukar vara tantiga dräkter), sen kan jag känna att den inte vänder sig till mig som målgrupp, jag är nog för ung. Men det finns ändå många roliga mönster i den som man kan variera och "göra om" till sina egna!

Jag har bara testat ett mönster hittills, kalsongmönstret i nr 2. Det fungerar ganska bra än så länge. Jag lägger upp bilder när jag blir klar!
THIS ROCKS   Logged

Personal swap friendly. Friendly in general.

LOOKING FOR COFFEE PACKAGES ( the "heavy-plastic-bag-type") FROM ANYWHERE IN THE WORLD. CONTACT ME FOR PERSONAL SWAP. Smiley

Blog

Inspiration for swap partners:  wists
Threads you might like:
Pages: [1] Jump to page:
  Send this topic  |  Print  |  Bookmark  

Jump to:  

only results with images
include swap threads
advanced search

your ad could be here!

How-To Videos
How to Illustrate Anime Characters
How to Buy Calligraphy Ink
How to Design Anime Feet
How to Design Funny Cartoons
How to Sketch Chibi
Latest Blog Articles
August 20, 2014 Featured Projects
Tute Tuesday: Faux Cross Stitch Sweatshirt
More Great Crafts Using Cardboard Tubes

Comparison Shopping

Support Craftster
Become a
Friend of Craftster

Buy Craftster Swag
Buy Craft Supplies
Comparison Shopping

Craftster heartily thanks the following peeps...
Moderators

Follow Craftster...