A Crafts Community For Craft Ideas & DIY Projects - Craftster.org
Help | About | Contact | Press | Advertise | Terms | Site Map
Welcome, Guest.
Please login or register.
Random Tip: When you post a project, it's easier for people to discover it if you choose a great title for your thread.
Total Members: 297,046
Currently Running With Scissors:
421 Guests and 16 Users
Home Craftster Community Crafting Articles Craft Tutorials My Craftster Crafting Calendar City Guides Craft Shop

  Show Posts
Pages: [1] 2 3 ... 33
1  HOME SWEET HOME / Interior Decorating: Completed Projects / Re: My (former) basement room/apt on: December 09, 2011 02:03:58 PM
Thanks! Cheesy
2  ORGANIZED CRAFT SWAPS / The Swap Gallery / Re: Jim Henson swap Gallery on: December 07, 2011 05:12:18 AM
What a standard you have set Melby!
That should read Bobomom! Smiley
3  HOME SWEET HOME / Interior Decorating: Completed Projects / Re: My (former) basement room/apt on: December 06, 2011 02:54:33 AM
hehe indeed, I like bright bold colors! Cheesy
4  MORE ART, LESS CRAFT / More Art, Less Craft: Completed Works / Re: It's raining paint - Hallelujah! It's raining paint hey! hey! on: December 05, 2011 01:33:33 PM
This is so amazingly fabulous!!
5  HOME SWEET HOME / Interior Decorating: Completed Projects / Re: My (former) basement room/apt on: December 05, 2011 02:10:34 AM
Thankies! Smiley
6  PAPER CRAFTS, SCRAPBOOKING & ATCs (ARTIST TRADING CARDS) / Scrapbooking: Discussion and Questions / Re: Cooking/kitchen/food theme items? on: December 04, 2011 11:58:03 AM
Yeah I'll probably do some of that also (though I don't really have magazines laying around and ones with English words are more expensive to get here Tongue), but I really want some actual kitchen item stuff to use! There haaaas to be something other than that *one* kit! Huh
7  HOME SWEET HOME / Interior Decorating: Completed Projects / Re: My (former) basement room/apt on: December 04, 2011 11:56:12 AM
Thanks guys! Cheesy
8  HOME SWEET HOME / Interior Decorating: Completed Projects / Re: My (former) basement room/apt on: December 04, 2011 07:18:41 AM
Thanks! There was MUCH stressing over colors, I'm a nerd like that; I took like a million different chips and spent ages fiddling with them all, casting aside, debating, mixing & matching various ones and such, lmao, before I fiiiiinally settled on those colors & shades. So much agonizing! hahaha.
9  HOME SWEET HOME / Interior Decorating: Completed Projects / Re: My (former) basement room/apt on: December 04, 2011 07:13:03 AM
LOL. Yeah when people look at the room I don't point it out and no one has said anything Tongue But I figured with a bunch of crafty folk, someone would be sure to notice! hahahaha. Thanks! Cheesy
10  HOME SWEET HOME / Interior Decorating: Completed Projects / My (former) basement room/apt on: December 04, 2011 06:27:48 AM
I just realized I have something awesome I could share! Yay! hehe.

So, my mom and I moved from this super crappy little rented townhouse, into a fabulous lovely new townhouse she bought. I took the basement (which is huge), that is finished, has a full bathroom, a wetbar, and larger size of mini-fridge, and I made it my own. It took me ages to finish it, but I looooove how it came out, and so does everyone who's seen it. No one wants to believe I actually did it myself! LoL.

This was the start:

(note all the paintchips on the floor, haha)

Try to pretend this isn't a crappy cell-phone pic in horrible light from a phone I'd had since like 2004 lol:

(we've moved from paint chips to paint cans littering the floor! Tongue

And the [just about] finished thing:

(I did eventually finish the last couple squares! LOL)

I'm really annoyed I didn't notice until I'd painted that I messed up the one part (lower middle), by not having the gold square overlap the darker purple one, but oh well, it still looks great! There's a couple other random little squares on that blue wall and the little bit of wall that's on the ceiling facing into that part of the room. I didn't really have too much plan going in, I made a quick sketch but it's hard to get the idea of size on a little paper from a huge wall, so it was only a really basic guide. I pretty much just picked up the tape, used the level to make it in a straight line, did it to a size I liked, cut it, then measured it and made the other sides. When I finally picked the colors, I just opened up an editing program, opened the 1st photo here, and made quick rough squares over them using appx colors of the paint, to make sure I figured out a nice spread out arrangement of the colors, where none would be touching themselves and they'd all get a roughly equalish amount of wall space. And then I used some Tink decals from Home Depot and incorporated them, partially, into the square designs!

Better view of Tink:


I miss it!! lol
Pages: [1] 2 3 ... 33


only results with images
include swap threads
advanced search



your ad could be here!

How-To Videos
A Spooky MasterChef Junior Cookie Decoration Contest
How to Make Dark Chocolate Caramel Almond Candy with Sea Salt
How to Make 90 Second Mash-Up Cupcakes
How to Make Pumpkin Spiced "Cronuts"
Easy Macaron Recipe
Latest Blog Articles
August 20, 2014 Featured Projects
Tute Tuesday: Faux Cross Stitch Sweatshirt
More Great Crafts Using Cardboard Tubes

Comparison Shopping




Support Craftster
Become a
Friend of Craftster

Buy Craftster Swag
Buy Craft Supplies
Comparison Shopping

Craftster heartily thanks the following peeps...
Moderators

Follow Craftster...






Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Valid XHTML 1.0! Valid CSS!

Copyright ©2003-2014, Craftster.org an Internet Brands company.